fbpx

Case Study

Haribi.pl

Streszczenie

Haribi.pl chciało zoptymalizować obsługę swojego sklepu internetowego poprzez rezygnację z własnego magazynu i pracowników na rzecz fulfillmentu e-commerce.

Własna obsługa logistyczna była droższa oraz zabierała średnio 60% czasu pracy właścicieli na zajmowanie się magazynem i obsługi zamówień zamiast rozwojem i skalowaniem biznesu.

Mindpack dostarczył infrastrukturę i zbudował procesy dzięki którym przejście z własnego magazynu zajęło 2 dni i odbyło się w weekend, aby zminimalizować opóźnienia w realizacji wysyłek bieżących zamówień. Od tego momentu przyjęcia towaru, magazynowanie, nadawanie przesyłek czy obsługa zwrotów i reklamacji obsługiwana jest przez Mindpack.

Mindpack zaoferował również obsługę telefoniczną klientów sklepu haribi.pl oraz prowadzenie kampanii Google Ads w celu zwiększania sprzedaży i jeszcze większego obciążenia właścicieli sklepu haribi.pl. Dzięki temu Haribi.pl dzisiaj zwiększyło swoją sprzedaż oraz zysk netto dzięki poszerzeniu swojej oferty, kampaniom reklamowym oraz dzięki obniżeniu kosztów logistycznych.

Fulfillment dla e-commerce

Kim jest Haribi?

Haribi.pl to sklep działający od 2015 roku specjalizujący się w zabawkach dla wąskiej grupy dzieciaków. W ofercie sklepu można znaleźć zabawki takich marek jak BRUDER, BINO, czy place zabaw FUNGOO.

Do 2019 roku Haribi.pl posiadało swój własny magazyn i zatrudniało od 4 do 6 pracowników w zależności od okresu sprzedaży. Aktualnie Haribi.pl zajmuje się sprzedażą zarówno do klienta indywidualnego jak i biznesowego.

Sklep jest widoczny na wysokich pozycjach w wybranych frazach kluczowych w Polskim Google.

Zabawki BRUDER

Case Study

Wyzwania

Zabawki, kuchnie drewniane, elektryczne pojazdy dla dzieci czy place zabaw to produkty Haribi.pl, które są niestandardowego gabarytu co stanowi szereg wyzwań. Jeżeli w Twoim sklepie również handlujesz towarem o dużym gabarycie to na pewno nie są Ci obce takie wyzwania jak dłuższy proces kompletowania i pakowania przesyłek czy potrzeba znacznie większej przestrzeni magazynowej niż w przypadku handlowania odzieżą, kosmetykami czy suplementami diety.

Nie inaczej było w Haribi.pl. Do głównych problemów z którymi zmagał się nasz klient należały:

Płynność wysyłania paczek w okresach wzmożonej sprzedaży

Produkty gabarytowe poza tym, że wymagają większej przestrzeni magazynowej, to sama obsługa zamówień na te towary jest znacznie dłuższa. To powodowało, że Haribi.pl musiało rekrutować dodatkowych pracowników tymczasowych, którzy nie są tak efektywni jak ludzie, którzy pracują dla Twojej firmy od lat i bardzo sprawnie, wręcz z pamięci poruszają się po magazynie i kompletują zamówienia. Dla Haribi.pl oznaczało to przede wszystkim zwiększone koszty prowadzenia biznesu i poświęcanie sporej ilości czasu i energii, aby utrzymać tempo i czas dostarczania przesyłek do zniecierpliwionych klientów obawiających się, że ich towar może nie dotrzeć na czas.

Wysokie koszty magazynowe i kadrowe

Sklep Haribi.pl plasuje się w przedziale 5 000 – 15 000 zamówień rocznie. Przy takiej skali sprzedawcy muszą skrupulatnie kontrolować koszty, aby utrzymać rentowną marżę netto i móc reinwestować środki w marketing, aby dążyć do 20 000 – 50 000 zamówień.

Posiadając własny magazyn i mając na uwadzę plany rozwoju firmy, najczęściej sprzedawcy wynajmują większe powierzchnie magazynowe niż realnie potrzebują, aby w przypadku zwiększenia ilości zamówień nie musieć ponownie się “przeprowadzać”.

Dodatkowo, zatrudnia się większą kadrę, ponieważ ktoś zawsze może zachorować, wziąć urlop czy mieć wyjątkową sytuację, która skutkuje nieobecnością dlatego zawsze musi być ktoś kto będzie w stanie przejąć obowiązki tej osoby, aby wszystkie przesyłki dotarły na czas do klienta sklepu.

Brak czasu na rozwój firmy

Najbardziej uciążliwym problemem Haribi.pl oraz wielu innych firm e-commerce jest to, że na wczesnych etapach biznesu – założyciele, lub osoby odpowiadające za rozwój biznesu, tudzież sprzedaży i marketingu we wzmożonych okresach sprzedaży, muszą porzucić swoje obowiązki i to na czym znają się najlepiej na rzecz logistyki, czyli kompletowania paczek, wysyłek czy obsługi zwrotów i reklamacji.

Dla Haribi.pl sytuacja była o tyle trudna, że w okresach świąt, dnia dziecka czy Black Friday właścicielka musiała wręcz wyłączać telefon i pomóc na magazynie w pakowaniu paczek.

Konsekwencje tego były bardzo duże, ponieważ w tym samym czasie konkurencja poszerzała swoją ofertę o nowe marki, nowe produkty czy eksperymentowała z różnymi kanałami marketingowymi, aby rozwijać swój biznes. Haribi.pl nie miało na to czasu. Brak aktywnych działań marketingowych i rozwijania swojej oferty przekładało się też na powolny spadek z aktualnych pozycji na frazy kluczowe w wyszukiwarkach. Zatem zamiast biznes się rozwijać, to się ”zwijał”.

Case Study

Rozwiązanie

Haribi.pl zwróciło się do Mindpack, bo dostrzegło potencjał rozwiązania swoich problemów dzięki usłudze fulfillmentu. Sprawa była poważna. Wyżej wymienione problemy nie pozwalały na dalszy rozwój biznesu, a konkurencja była tuż za plecami.

Proces przejścia z magazynu własnego, do magazynu w outsourcingu trwał dosłownie 2 dni i został on wykonany w trakcie weekendu. Grzegorz, wraz z Anną ustalili dogodny termin, aby móc odbyć taką migrację bez odczuwalnego szwanku dla realizacji zamówień.

Mindpack przygotował infrastrukturę IT oraz integrację z platformą sklepową Shoplo wykorzystywaną przez Haribi.pl. Dodatkowo został przydzielony dedykowany opiekun – Przemek, który był odpowiedzialny za obsługę w całym procesie wdrożenia Haribi.pl na magazyn w fulfillmencie.

Dodatkowo, Haribi.pl zdecydowało się na przekazanie swojej drukarki fiskalnej, aby w również oddelegować proces wystawiania dokumentów fiskalnych i dołączania ich do paczek, aby mieć jeszcze mniej odpowiedzialności i zmartwień po swojej stronie.

Rezultaty

Dzięki współpracy Haribi.pl oraz Mindpack udało się zmniejszyć koszty logistyki o 17%. Jako, że dzięki usłudze fulfillment klient płaci tylko za realnie wykorzystane zasoby i wykonaną pracę bez potrzeby opłacania buforów.

Odnotowano również zwiększenie sprzedaży o 40%, dzięki temu, że właściciele sklepu mogli w końcu skupić się na rozwijaniu swojego biznesu i wzbogacaniu oferty produktowej na sklepie internetowy.

Jedną z pierwszych rzeczy, która Haribi.pl mogło się zająć dzięki oszczędzonemu czasu to import produktów takich jak kuchnie drewniane oraz auta elektryczne dla dzieci pod własną marką. Dodatkowo ułożenie procesów logistycznych pozwoliło Haribi.pl na wejście w segment sprzedaży b2b poprzez ofertę hurtową oraz umożliwienie dropshippingu dla swoich partnerów.

Mindpack poza samym outsourcingiem magazynu zajął się również obsługą telefoniczną klientów oraz prowadzeniem kampanii Google Ads w celu generowania większej sprzedaży.

analiza-wzrostów-e-commerce-fullfilment

Znajdź odpowiedź

Na najczęściej zadawane pytania przez naszych klientów

To zależy od ilości towaru, który musi zostać przyjęty na nasz magazyn. Jednak w większości naszych klientów nie zajęło to więcej niż 2 dni robocze.

Posiadamy API dzięki któremu możesz wykonać integracje na własną rękę przy naszym wsparciu.

Nie. Nasze procesy są skalowalne i gotowe na obsługę sprzedaży sezonowej, sprzedaży w trakcie Black Friday, Cyber Monday czy przed świętami Bożego Narodzenia.

Mindpack obsługuje zwroty przesyłek, jest to dodatkowa usługa w ramach naszej oferty.

Podczas przyjmowania zwrotów weryfikujemy kompletność zamówienia oraz jego stan. W kolejnym kroku informujemy sklep o przyjęciu zwrotu na magazyn oraz o jego realnym stanie.

Tak, bez dodatkowych kosztów możemy obsługiwać przesyłki w ramach umowy kurierskiej Klienta.


Tym sposobem możesz obniżyć dotychczasowe wyższe koszty za spedycję.

 

Wypełnij formularz kontaktowy, a nasz ekspert skontaktuje się z Tobą.

Od bezstresowej logistyki już tylko dwa kliknięcia!

Dołącz do grona sprzedawców, którzy cieszą się niższymi kosztami stałymi i mający więcej czasu na to co lubią najbardziej.

Jak możemy pomóc Twojej firmie?

Zostaw kontakt - oddzwonimy

Dowiedz się, jak pomogliśmy naszym klientom zoptymalizować procesy sprzedaży i logistyki