fbpx

Case Study

Strojmisie.eu

Rozpoczęcie współpracy

 

Rozpoczęliśmy współpracę ze sklepem Strojmisie w listopadzie 2020 roku, kiedy to założycielki marki doszły do punktu, w którym prowadzenie własnego magazynu stało się kłopotliwe, zbyt czasochłonne oraz kosztowne. Kompletowanie, pakowanie, czyli szeroko rozumiane konfekcjonowanie produktów oraz późniejsza ich wysyłka nie pozwalały skupić się na najważniejszym, czyli sprzedaży. Co więcej, w okresie zwiększonej sprzedaży pojawiały się pomyłki w wysyłce, a jak wiadomo każdy chce tego uniknąć i nie dopuszczać do sytuacji, w których klient dostaje nie to co zamawiał. 

Współpracę zaczęliśmy od przygotowania systemu logistycznego oraz od integracji z obecnym rozwiązaniem e-commerce (sklep na woocommerce) oraz systemem ERP Comarch Optima. Integracja kanałów pozwala nie tylko zautomatyzować procesy, ale także zapewnić maksymalną transparentność co pozwala klientowi w każdej chwili po zalogowaniu do systemu weryfikować naszą pracę.

Drugim etapem było przygotowanie procesów pakowania produktów z uwagi na szczegóły i dbałość marki o customer experience. Przygotowaliśmy dostosowaną do branży fashion przestrzeń – kosze nastawne, wieszaki, regały, które idealnie sprawdzają się do przechowywania produktów różnej wielkości. Każda kartoteka w systemie została uzupełniona o kod SKU, EAN, zdjęcie produktu oraz dokładne opisy, co pozwala bezbłędnie kompletować towar w magazynie i zminimalizować ilość popełnianych błędów.

 

Fulfillment dla e-commerce

Kim są Strojmisie?

Marka Strojmisie rozpoczęła swoją działalność w 2017 roku i niezmiennie cieszy się popularnością wśród mam, które szukają wysokiej jakości ubranek dla swoich pociech. Pomysł na założenie marki zrodził się z prostej przyczyny – niezadowolenia jednej z założycielek z niskiej jakości ubranek dziecięcych dostępnych wówczas na polskim rynku. Dzisiaj marka posiada w swojej ofercie ponad 650 produktów i ponad 38 tyś. obserwujących na Instagramie a wśród nich wielu lojalnych klientów, którzy zakochali się nie tylko w projektach ubrań, ale także w wysokiej jakości produktów oferowanych przez markę. Założycielki tworzą swoje ubrania w Polsce z dzianin od polskich producentów, które powstają na ich specjalne zamówienie.

“Poznałam projekty Kasi zanim poznałam ją samą.  Początkowo miałam być tylko jej wsparciem w biznesie pomagając jej ogarnąć papierologię i podatki, ale dość szybko okazało się, że dobrze się wzajemnie uzupełniamy w zakresie kompetencji, mamy zbieżne biznesowe marzenia i chciałybyśmy tworzyć STROJMISIE wspólnie.”  Wspomina Kasia, jedna z założycielek marki.

Case Study

Wyzwania

Brak czasu na rozwój firmy

Założycielki marki Strojmisie po pewnym czasie prowadzenia biznesu doszły do wniosku, że kompletowanie, pakowanie, czyli szeroko rozumiane konfekcjonowanie produktów oraz późniejsza ich wysyłka nie pozwalają skupić się na najważniejszym, czyli sprzedaży. Dodatkowo, jak wiele innych firm e-commerce posiadających swój własny magazyn właścicielki nie miały dużo czasu na poświęcenie się działaniom marketingowym, ponieważ musiały zajmować się prowadzeniem magazynu oraz wysyłką produktów. Szczególnie trudne były okresy wzmożonej sprzedaży, tj. Black Friday lub Mikołajki, kiedy to zamówień jest znacznie więcej niż zwykle i potrzebne są dodatkowe ręce do pracy. 

Błędy podczas wzmożonej sprzedaży

Czas wzmożonej sprzedaży w branży ecommerce przypada w czwartym kwartale roku. Jest to niezwykle pracowity czas dla właścicieli sklepów internetowych i nie tylko. Założycielki marki Strojmisie w okresie zwiększonej sprzedaży dostrzegły pewien problem – pojawiały się pomyłki w wysyłce, a jak wiadomo każdy chce tego uniknąć i nie dopuszczać do sytuacji, w których klient dostaje nie to co zamawiał. Wszyscy pragniemy, by zapewnić klientowi dobre wrażenie i zyskać lojalnego kupującego. 

Stałe koszty za własny magazyn

Największym minusem prowadzenia własnego magazynu są stałe koszty jego prowadzenia, niezależnie od naszej sprzedaży. Tak samo było w przypadku firmy Strojmisie.  Prowadzenie własnego magazynu było kosztowne i generowało stały koszt, który w niskim sezonie sprzedaży był problemem. 

Case Study

Rozwiązanie

Mindpack przygotował system logistyczny oraz integrację z obecnym rozwiązaniem e-commerce (sklep na woocommerce) oraz systemem ERP Comarch Optima. Integracja kanałów pozwoliła nie tylko zautomatyzować procesy, ale także zapewnić maksymalną transparentność, dzięki której klient może w każdej chwili po zalogowaniu do systemu zweryfikować naszą pracę.

Ponadto, dostosowaliśmy procesy pakowania produktów zwracając szczególną uwagę na dbałość marki o customer experience.  Co więcej, zapewniliśmy dostosowaną do branży fashion przestrzeń tj. ubranka marki Strojmisie są przechowywane w koszach nastawnych, na wieszakach oraz regałach. Każda karta produktu w systemie posiada kod SKU, EAN, zdjęcie produktu oraz dokładne opisy, co pozwala bezbłędnie kompletować towar w magazynie i zminimalizować ilość popełnianych błędów. 

Mindpack w całości jest odpowiedzialny za realizację zamówień dla klientów detalicznych oraz obsługę zamówień hurtowych. W związku z tym, że mamy do czynienia z marką fashion proces konfekcjonowania jest niezwykle istotny. Dlatego też, przygotowanie zamówienia odbywa się zgodnie ze standardami klienta oraz przy wykorzystaniu obrandowanych kartonów oraz materiałów marketingowych, które dołączamy do każdej paczki. Co więcej, marka Strojmisie otrzymała od nas dedykowanego opiekuna, który jest w stałym kontakcie z firmą i załatwia bieżące sprawy związane z obsługą logistyczną sklepu Strojmisie

Rezultaty

Dzięki współpracy Strojmisie z Mindpack właścicielki sklepu mogły w końcu skupić się na rozwijaniu swojego biznesu i wzbogacaniu oferty produktowej w sklepie internetowym. Co więcej, Panie zyskały czas na działania marketingowe, które są niezwykle istotne w branży ecommerce. Teraz, w okresie wzmożonej sprzedaży właścicielki nie muszą „porzucać” swoich obowiązków związanych z promocją marki oraz sprzedażą, ponieważ to Mindpack przejął całą obsługę logistyczną. Dzięki wprowadzeniu kodów EAN problem z pomyłkami został również rozwiązany. Obecnie każdy produkt zanim zostanie spakowany i wysłany jest skanowany, co pozwala na uniknięcie błędów. Panie nie muszą się też martwić zatrudnianiem dodatkowych pracowników, którzy obsłużą większą liczbę zamówień. Dodatkowo, założycielki marki Strojmisie zamieniły koszty stałe na koszty zmienne tzn. płacą za ilość wysłanych zamówień. Dzięki temu rozwiązaniu, podczas mniejszej sprzedaży właścicielki ponoszą niższe koszty za fulfillment.

Znajdź odpowiedź

Na najczęściej zadawane pytania przez naszych klientów

To zależy od ilości towaru, który musi zostać przyjęty na nasz magazyn. Jednak w większości naszych klientów nie zajęło to więcej niż 2 dni robocze.

Posiadamy API dzięki któremu możesz wykonać integracje na własną rękę przy naszym wsparciu.

Nie. Nasze procesy są skalowalne i gotowe na obsługę sprzedaży sezonowej, sprzedaży w trakcie Black Friday, Cyber Monday czy przed świętami Bożego Narodzenia.

Mindpack obsługuje zwroty przesyłek, jest to dodatkowa usługa w ramach naszej oferty.

Podczas przyjmowania zwrotów weryfikujemy kompletność zamówienia oraz jego stan. W kolejnym kroku informujemy sklep o przyjęciu zwrotu na magazyn oraz o jego realnym stanie.

Tak, bez dodatkowych kosztów możemy obsługiwać przesyłki w ramach umowy kurierskiej Klienta.


Tym sposobem możesz obniżyć dotychczasowe wyższe koszty za spedycję.

 

Wypełnij formularz kontaktowy, a nasz ekspert skontaktuje się z Tobą.

Od bezstresowej logistyki już tylko dwa kliknięcia!

Dołącz do grona sprzedawców, którzy cieszą się niższymi kosztami stałymi i mający więcej czasu na to co lubią najbardziej.

Jak możemy pomóc Twojej firmie?

Zostaw kontakt - oddzwonimy

Dowiedz się, jak pomogliśmy naszym klientom zoptymalizować procesy sprzedaży i logistyki