fbpx

Udostępnij ten post

Rozpoczęcie działalności online to świetny pomysł, ale musisz upewnić się, że od początku będziesz wiedział co robisz. W przeciwnym razie mogą przydarzyć się wpadki. Prawdopodobnie nie będzie to łatwe, ale jednym z głównych punktów, na którym powinieneś skupić się od razu jest pozyskanie klientów i generalny rozrost twojego biznesu. Jak i gdzie można znaleźć klientów? Co można zrobić, aby Twoja była firma rozpoznawalna? Te pytania zadaje sobie każdy. Jedną z pierwszych rzeczy, które należy zrobić jest optymalizacja witryny e-commerce z myślą o potrzebach klienta. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego użytkownicy po prostu przeglądają stronę i odchodzą, nie robiąc żadnych zakupów? Jak myślisz, co może być tego powodem? 

1. Współczynnik konwersji

 

Być może pogarszasz swoją konwersję poprzez dokonywanie niewłaściwych wyborów. Zastanawiasz się prawdopodobnie: „Jak mogę zwiększyć współczynnik konwersji na mojej stronie internetowej?” To oczywiste, że chcesz szybko rozwinąć swój biznes, ale nie jest oczywiste, gdzie powinieneś zacząć. Masz rzeczy, które chcesz sprzedać, pomóż więc swoim klientom w najłatwiejszy możliwy sposób odszukiwać produkty, których potrzebują. Zoptymalizuj strony produktów i rozwijaj swoją firmę.

 

2. Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (SEO)

 

Jeśli chcesz dotrzeć do większej liczby klientów (oczywiście, że chcesz!), musisz mieć lepszy ranking w wyszukiwarce Google niż twoja konkurencja. Musisz wiedzieć, czym jest SEO i jak z niego korzystać, by pozycjonowanie było skuteczne. 

3. Marketing treści

 

Marketing treści jest jednym z najbardziej popularnych i skutecznych sposobów promowania firmy. Jest to również jeden z najlepszych sposobów pozyskiwania nowych klientów, niezależnie od tego, czy dopiero rozpocząłeś prowadzenie biznesu internetowego, czy też zajmujesz się tym już od kilku lat. 

4. Growth hacking 

 

Growth hacking stał się jedną z najbardziej popularnych metod marketingowych, zwłaszcza w przypadku startupów. Chodzi w nim o rozwój i uzyskiwanie spektakularnych wyników. Istnieje wiele narzędzi wspomagających wysiłki growth hackingu, więc nawet nieznający się na stronie technicznej marketingowcy mogą wykonywać świetną pracę w bardziej wydajny sposób. 

5. Marketing w mediach społecznościowych

 

Prowadząc biznes internetowy musisz być obecny w mediach społecznościowych. Ludzie zazwyczaj googlują nazwę marki, zanim zdecydują się coś kupić. Bądź widoczny i kontaktuj się z odbiorcami korzystając z mediów społecznościowych jak profesjonalista. Gdy prowadzi się sklep internetowy, warto być obecnym w mediach społecznościowych, ponieważ pomoże to w budowie zaufania klienta, a jednocześnie zwiększy świadomość marki. Bądź tam, gdzie są twoi klienci, i pilnuj by twoje strony społecznościowe były widoczne i godne zaufania. Zwróć szczególną uwagę na Instagram – udostępnianie zdjęć twoich produktów może zainspirować osoby obserwujące twój profil. Upewnij, się, że treści na twojej stronie mogą być udostępniane. Niech odwiedzający mają możliwość łatwego dzielenia się twoimi produktami lub usługami z przyjaciółmi i swoimi obserwującymi. Zwróć jednak uwagę gdzie je umieścisz. Kupujący rzadko udostępniają produkty na swoich profilach w mediach społecznościowych i niski licznik udostępnień może działać na klientów odstraszająco. Spróbuj umieścić przyciski na stronie z potwierdzeniem sprzedaży lub użyj przycisków bez liczników. Te małe sztuczki zwiększą prawdopodobieństwo, że ktoś udostępni Twoją stronę. 

6. Email marketing

 

Wysyłanie e-maili w oparciu o działania użytkowników może pomóc Ci skutecznie zwiększyć sprzedaż. Użytkownicy mają coraz mniej czasu, aby przeczytać wszystkie otrzymywane e-maile, dlatego ważne jest, aby znaleźć sposób skutecznego dotarcia do nich. Korzystanie z odpowiednich narzędzi i dostarczenie klientom tego, czego naprawdę chcą, może Ci pomóc skutecznie zwiększyć sprzedaż.

6.1. Remarketing 


Remarketing to świetny sposób na przyciągnięcie „prawie klientów”, którzy oglądali produkty, ale porzucili swoje internetowe koszyki. Pozwala używać reklam PPC lub reklam na Facebooku, aby przypomnieć byłym odwiedzającym o dokończeniu zakupów. Po zrealizowaniu zakupu możesz wysłać wiadomość e-mail z dostosowaną do klienta ofertą. 

6.2. Podążanie za klientem 


Podążając za klientem z pomocą e-maila można zredukować stopień porzucania koszyka. Poproś o imię i nazwisko klienta oraz o adres e-mail na początku procesu zapłaty. Jeśli użytkownik nie zakończy procesu, wyślij do niego e-maila i zachęć do powrotu na stronę. 

6.3. Biuletyn 


Biuletyny to kolejny sposób na zwiększenie konwersji na stronie e-commerce. Zwłaszcza, jeśli segmentujesz leady. Im bardziej oferta jest dopasowana do potrzeb klienta, tym większe szanse, że zachęcisz go do zakupu produktów. E-mail marketing jest nadal jednym z najlepszych sposobów dotarcia do odwiedzających i łatwego przekształcenia ich w kupujących. Możesz użyć popularnych dostawców email marketingu, takich jak MailChimp lub GetResponse. 

7. Wsparcie klienta

 

Pamiętaj, że twój sklep internetowy jest otwarty dla kupujących przez 24 godziny na dobę, dlatego musisz zapewnić im możliwość skontaktowania się z Tobą i jak najszybszego otrzymania odpowiedzi.

7.1. Informacje kontaktowe


Jeśli potrzebujesz innego rozmiaru lub nie możesz znaleźć koszuli w ulubionym kolorze w sklepie z cegły i zaprawy murarskiej, wystarczy po prostu poprosić personel o pomoc. A co gdy nie ma nikogo, kto mógłby ci pomóc? Prawdopodobnie wyjdziesz ze sklepu. To samo dotyczy osób kupujących przez Internet. Ułatw klientom kontakt z Tobą. Jest to szczególnie ważne, gdy pozostało tylko kilka godzin do zakończenia promocji. Umieść informacje kontaktowe na swojej stronie (nie próbuj ich ukryć) lub utwórz prosty formularz kontaktowy. Spróbuj uzyskać bezpłatną linię telefoniczną i umieść numer na stronie – dla klientów to świetny sposób kontaktu z Tobą. 

7.2. Wsparcie w czasie rzeczywistym


Obsługa klienta zawsze powinna być pomocna. Jeśli chcesz zapewnić szybką odpowiedź, zainstaluj na swojej stronie czat na żywo. Obsługa klienta w czasie rzeczywistym jest jedną z najlepszych opcji dla twoich klientów. Ponadto, jeśli prowadzisz profile w mediach społecznościowych, bądź przygotowany na odpowiadanie na pytania klientów poprzez te kanały. Kontakt z klientem i odpowiadanie na pytania jest jedną z najważniejszych rzeczy w Internecie. Jest to również sprytny sposób zbierania informacji zwrotnej. Ważne jest, aby klienci czuli się wystarczająco komfortowo, aby dokonać zakupu. Obserwuj ich zachowanie, aby zapewnić jak najlepsze wsparcie klienta. 

7.3. Przejrzyste warunki


Warunki z jasnym przekazem stanowią doskonałą podstawę wiedzy dla twoich klientów. Pomagają im również zrozumieć proces ze względu na płatności (i opłaty za opóźnienia w płatnościach), dostawę, politykę zwrotów, procedury rozstrzygania sporów itp. 

8. Analityka


Analityka dostarcza naprawdę wielu informacji, o których istotnie musisz wiedzieć, aby przetestować witrynę i uzyskać lepsze wyniki. Korzystaj z narzędzi analitycznych (np. Google Analytics) i zacznij ulepszać swój internetowy biznes.

Nadszedł czas na wykorzystanie całej wiedzy i przeprowadzenie testu A/B, aby dowiedzieć się, czy coś zadziałało czy nie. Na pierwszy rzut oka może to wydawać się naprawdę trudne do przeprowadzenia, ale – jeśli dobrze zrobione – da Ci wiele satysfakcji. Przygotuj jak najtrafniejszą strategię, która umożliwi Ci rozpoczęcie pozyskiwania klientów i pozwoli cieszyć się rozwojem firmy!

Od bezstresowej logistyki już tylko dwa kliknięcia!

Sprawdź na przykładzie swojej firmy czy usługa fulfillment jest dla Ciebie oraz ile może zaoszczędzić Twoja firma.

Skontaktuj się z nami i weź udział w bezpłatnej konsultacji.

Zapisz się do newslettera

Otrzymuj aktualizacje i ucz się od najlepszych

Zobacz inne wpisy

BLOG

Znaczenie lokalizacji magazynu w e-commerce

Logistyka to nie tylko proces, który obejmuje zarządzanie i kontrolę przepływu towarów od punktu A do punktu B, ale również kluczowy element sukcesu każdej działającej

Chcesz poznać naszą ofertę? Skontaktuj się z nami!