fbpx

Poznaj anatomię idealnej strony sklepu internetowego cz. 2

Udostępnij ten post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

W poprzedniej części przedstawiliśmy kilkanaście istotnych elementów, które wpływają nie tylko na wygląd e-sklepu, ale również jego funkcjonalność. Dzisiaj wracamy do Was z kolejną dawką pomysłów na to jak zatrzymać internetowych użytkowników na nieco dłużej na stronie Twojego sklepu internetowego.  Zapraszamy do lektury!

1. Zdjęcia wysokiej jakości

 

Obrazki to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży, ale tylko wtedy, gdy wiesz, jak z nich korzystać. Prawdopodobnie wiesz, że obraz jest wart tysiąc słów, dodaj więc zdjęcia o wysokiej rozdzielczości do ciekawych opisów Twoich produktów. Duże zdjęcia, zdjęcia z zoomem są tym, czego oczekują Twoi klienci! Obrazy o niskiej jakości mogą sprawić, że Twoje produkty wyglądają źle, więc nie ryzykuj… 

2. Video produktowe 

 

Jeśli zdjęcie jest warte tysiąc słów, krótkie video przedstawiające Twój produkt może być warte jeszcze więcej. Film video jest obecnie jednym z najpotężniejszych mediów, a kiedy jest używany właściwie, może poprawić współczynnik konwersji na stronie. Wielu sprzedawców internetowych, np. Adidas, tworzy wspaniałe filmy produktów, jednocześnie zachowując podejście niskich kosztów do ich produkcji. Ty też powinieneś spróbować!

3. Polecane lub powiązane produkty 

 

Wyświetlanie powiązanych produktów to kolejna szansa na zwiększenie sprzedaży na stronie. Warto też polecać produkty popularne, aby pokazać swoim klientom kolejne świetne rzeczy, które mogą znaleźć (i kupić oczywiście). 

4. Opinie klientów

 

Opinie pomagają potencjalnym klientom podejmować decyzje o zakupach i są społecznym dowodem na legalność i jakość witryny. Po przeczytaniu opinii użytkownicy będą wiedzieli, czy produkt odpowiada ich potrzebom, czy nie. Przed zakupem ludzie zwykle robią rozpoznanie i są bardziej niż chętni do zakupu, gdy widzą pozytywne opinie tych, którzy już kupili produkt. Według PeopleClaim 70% osób konsultuje opinie lub oceny przed dokonaniem zakupu, a 63% konsumentów bardziej prawdopodobnie dokona zakupu na stronie z opiniami i ocenami produktów. Dodaj recenzje do witryny e-commerce i pozwól użytkownikom napisać swoją opinię i/lub ocenić produkt.

5. Widoczny przycisk „Dodaj do koszyka” 

 

Postaraj się uprościć proces zamawiania na stronie. Nie ma nic gorszego niż szukanie przycisku „Dodaj do koszyka” i niemożność znalezienia go – niech więc będzie widoczny. Skup się na używaniu kontrastujących kolorów, prawidłowego rozmiaru i miejscu umieszczenia tego bardzo ważnego przycisku. Należy unikać dodawania niepotrzebnych przycisków.

6. Tabele rozmiarów 

 

Jeśli sprzedajesz ubrania lub buty musisz mieć tabelę rozmiarów. Wyświetlaj tabelę ze wszystkimi rozmiarami jakie oferujesz i podaj instrukcje jak mierzyć siebie, aby wybrać najbardziej odpowiedni rozmiar. 

7. Widoczne istotne informacje

 

Gdy odwiedzający Twoją witrynę nie mogą znaleźć żadnych informacji o twoich produktach, zazwyczaj odchodzą i nigdy nie wracają. Podkreśl ważne informacje na stronach produktów i dodaj na stronie widget czatu, aby móc rozwiązać problemy klienta w czasie rzeczywistym. Pomaga to określić moment, w którym klient chce zrezygnować z koszyka i umożliwić pokazanie mu okna czatu, dzięki czemu zamiast opuścić stronę może uzyskać pomoc. Możesz również wyświetlić specjalną ofertę, analizując ruch myszy (np. za pomocą Picreel) w koszyku. Gdy zobaczysz, że klient ma zamiar wyjść, wyświetl wyskakujące okienko z ofertą, której nie można się oprzeć. 

8. Pokaż cenę

 

Pokaż swoim klientom ile zapłacą za produkt (ze wszystkimi dodatkowymi kosztami, takimi jak wysyłka). Ukrycie ceny powoduje, że ludzie wracają się, odnajdują całkowity koszt zakupu i nie możesz mieć pewności, czy powrócą i zakończą proces płatności, co oczywiście nie jest tym, czego chcesz. 

9. Dostawa zależna od czasu

 

Czasami dobrze jest wyświetlić odliczanie czasu do zakończenia zamówienia jako powiązane z czasem dostawy. Powiadom klientów, że jeśli zamówią produkt w określonym czasie, mogą uzyskać szybszą wysyłkę (lub inną korzyść).

10. Back-Ordering

 

Klienci często są niecierpliwi, i mogą się irytować, gdy szukanego towaru nie ma w magazynie. Jeśli planujesz ich zamówienie, daj klientom możliwość ponownego zamówienia produktu. 

11. Oferty dla nowych klientów

 

Jedna z najlepszych opcji konwersji użytkowników na klientów są oferty dla kupujących w twoim sklepie po raz pierwszy. Zrób wspaniałe pierwsze wrażenie, rozdając kupony do użycia przy pierwszym zakupie. Jest w tym też coś dla Ciebie – otrzymasz ich adresy e-mail, aby dotrzeć do nich z spersonalizowanymi ofertami. 

12. Wskaźnik niskiego stanu w magazynie 

 

Niedobór jest jedną z tych rzeczy, które zwiększają pragnienie klienta. Są częściej zainteresowani produktem, gdy wiedzą, że został już prawie wyprzedany. To zachęca ich do natychmiastowego zakupu.

 13. Wykorzystaj social proof

 

Gdy klienci widzą oferty ograniczone czasowo lub akcje wykonane przez innych użytkowników, zaczynają obawiać się, że jeśli szybko nie zadziałają, mogą stracić okazję. Wykorzystuj tę natychmiastowość i ciesz się wzrostem sprzedaży. Jednym z przykładów tworzenia uczucia natychmiastowości jest Booking.com, gdzie klienci, którzy szukają pokoi hotelowych, są automatycznie powiadamiani, gdy pokoje są prawie zarezerwowane przez innych użytkowników. 

Idealnie można do tego wykorzystać social proof (wpływ zachowanie innych użytkowników oraz ich aktywności – zakup produktu, zapisanie się do newslettera, przetestowanie aplikacji lub inne wykonanie konkretnej akcji na stronie np. rezerwacji). Dzięki nim, użytkownik dowiaduje się o akcjach podjętych przez innych, zyskując potwierdzenie, że finalizacja to dobra decyzja.

14. Automatyzacja

 

Automatyzacja może uprościć proces zakupu. Możesz zautomatyzować wiele rzeczy w swojej witrynie, np. rozpoznawanie adresów i zamawianie za pomocą jednego kliknięcia. 

15. Liczby i statystyki

 

Liczby i statystyki to świetny sposób, aby nie tylko zwiększyć konwersję, ale również wiarygodność. Pokazuj liczbę zamówień, czas dostawy lub ocenę produktu.

Jak widzisz istnieje mnóstwo czynników, które mogą wpłynąć pozytywnie na konwersję w Twoim sklepie internetowym. Warto przyjrzeć się każdemu z nich i zastanowić czy Twoja strona spełnia powyższe kryteria, a jeśli nie, to co możesz jeszcze zrobić, żeby to zmienić.

Od bezstresowej logistyki już tylko dwa kliknięcia!

Sprawdź na przykładzie swojej firmy czy usługa fulfillment jest dla Ciebie oraz ile może zaoszczędzić Twoja firma.

Skontaktuj się z nami i weź udział w bezpłatnej konsultacji.

Zapisz się do newslettera

Otrzymuj aktualizacje i ucz się od najlepszych

Zobacz inne wpisy

BLOG

Wpływ social proof na decyzje zakupowe konsumentów

Społeczny dowód słuszności (social proof) to jedna z sześciu zasad wywierania wpływu wyodrębniona przez Roberto Cialdiniego. Dowody społeczne to zjawisko psychologiczne, w którym ludzie przyjmują, że działania innych osób są poprawne i zaczynamy te zachowania naśladować.

Chcesz poznać naszą ofertę? Skontaktuj się z nami!