fbpx

Przewodnik po wyborze odpowiedniej bramki płatności

Udostępnij ten post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Wybór właściwej bramki płatności jest jak wybór drugiej połówki: powinna mieć pewne szczególne cechy, które uważasz za ważne, ale ostatecznie wszystko sprowadza się do tego, jak wyjątkowo się dzięki niej czujesz, i co o twoim wyborze mówi twój wewnętrzny głos. Tak jak w każdym związku, potrzeba trochę czasu, aby wszystko dobrze ułożyć. „Zakochiwanie się” i wybór właściwego dostawcy usług płatniczych dla twojej firmy może znacząco wpłynąć na przychody, konwersje i zadowolenie użytkowników. Może to zasadniczo zmienić twoje życie – życie zawodowe. Szczerze mówiąc, wybór właściwej bramki płatniczej nie jest najprostszym zadaniem. Istnieje wiele możliwości wyboru, ale trzeba wziąć pod uwagę kilka ważnych funkcji, aby wybrać najlepszą bramę płatniczą dla Twojej firmy. Więc zapnij pas i przygotuj się na wyboistą drogę! 

1. Rozwiązanie płatnicze kosztuje zbyt wiele 

 

Przy wyborze procesora koszt jest jednym z głównych czynników decyzyjnych. Bramka płatnicza jest czymś, co  kontraktuje ciebie, sprzedawcę i procesor, więc oczywiste jest, że pobiera pewne opłaty za każdą transakcję. Przede wszystkim musisz dokładnie sprawdzić ceny, aby uniknąć dodatkowych kosztów. Musisz wiedzieć, że koszty zwykle zależą od rodzaju używanej karty i istnieją także procesory z różnymi opłatami ze względu na typy kart. Są jednak również dostawcy z jednolitymi stawkami. Należy również upewnić się, że nie ma zobowiązań dotyczących minimalnych czy maksymalnych wielkości płatności, które mogą mieć wpływ na stawki i opłaty, a także dowiedzieć się czy jest minimalna kwota wypłaty – to ważne, gdy prowadzisz małą firmę bez regularnych płatności. Niektórzy dostawcy dodają również opłatę instalacyjną. Nie ma jednak potrzeby płacić za uruchomienie bramki płatniczej. Sprytnym ruchem byłoby znalezienie takiej z przejrzystą i prostą strukturą opłat i bez dodatkowych kosztów. Celem jest obniżanie kosztów na każdym możliwym polu i uzyskanie wyższych zysków. Określ ogólne koszty, które jak wspomnieliśmy wcześniej mogą obejmować: opłatę instalacyjną, koszty transakcji, a czasami także koszty administracyjne. Jeśli dokładnie zbadasz dostępne rozwiązania, możesz uniknąć wysokich kosztów instalacji i miesięcznych opłat. Skup się na bieżących kosztach procesora płatności, a następnie rozważ zmianę dostawców. Należy również pamiętać, że najniższa stawka niekoniecznie oznacza najmniejszy całkowity koszt. Sprawdź więc wszystko dokładnie, zanim podejmiesz ostateczną decyzję. Zapytaj dostawcę usług płatniczych o:

  • Opłatę instalacyjną 
  • Opłatę miesięczną 
  • Opłatę rejestracyjną 
  • Opłatę manipulacyjną 
  • Opłatę transakcyjną (za transakcje pomyślne i odrzucone) 
  • Opłatę za zwrot kosztów 
  • Opłatę za pobieranie opłat
  • Rezerwę 
  •  Inne opłaty, którym możesz podlegać w różnych przypadkach 

Upewnij się też, że szybko uzyskasz pieniądze. Przepływ środków pieniężnych jest ważny, więc nie ma powodu, aby nie dostawać pieniędzy co tydzień z zaledwie kilkoma dniami opóźnień, kiedy pieniądze przechodzą z jednego konta na drugie. Sprawdź harmonogram wypłat i upewnij się, że jest on dobrze dopasowany do Twojego, jeśli chodzi o zobowiązania wobec dostawców. 

2. Integracja bramy płatniczej jest trudna 

 

Instalowanie bramy płatniczej to trudny i czasochłonny proces. Prawdopodobnie nie jesteś osobą znająca się na sprawach technicznych i prawdopodobnie nie masz dewelopera w swoim zespole. Powinieneś wiedzieć, że istnieje wiele opcji, z rozwiązaniami typu „przeciągnij i upuść”, które pozwolą zintegrować bramę płatniczą z twoją witryną w kilka minut. Powinieneś spędzić trochę czasu na znalezienie internetowego systemu płatności, który jest łatwy w integracji i zapewnia niezawodną obsługę, i który działa świetnie również na urządzeniach mobilnych. Plusem oferty jest jeśli dostawca płatności jest także przyjazny dla programistów. Elastyczne i czytelne interfejsy API pozwalają na wdrożenie dodatkowych funkcji, a jednocześnie integrują się z produktami firm trzecich w skuteczny sposób. Pomaga to zaoszczędzić czas i pieniądze potrzebne do zarządzania procesorem.

3. Kiepska obsługa klienta 

 

Czy miałeś kiedyś problem z przetwarzaniem płatności, napisałeś mnóstwo e-maili do dostawcy i otrzymałeś zupełnie bezużyteczną odpowiedź po kilkudniowym oczekiwaniu? To nie jest normalna sytuacja, a ty nie powinieneś się na nią godzić. Ważne jest, aby w razie potrzeby otrzymać pomoc, a reakcja osoby odpowiedzialnej za wsparcie klienta powinna być szybka i pomocna. Wsparcie klientów jest niezwykle istotne w przypadku płatności. Dzieje się tak, ponieważ przetwarzanie płatności odbywa się 24/7. Musisz być pewny, że dostaniesz szybką odpowiedź, a problem zostanie rozwiązany w ciągu minut lub godzin – zamiast dni lub tygodni. Wsparcie klienta poprzez swoją skuteczność powinno oszczędzić Ci czasu i pieniędzy, ale jeśli wybierzesz złego dostawcę, może cię to dużo kosztować. Dobre (i cierpliwe) zespoły wsparcia są warte każdego wysiłku, szczególnie jeśli nie jesteś deweloperem lub nie znasz się na kwestiach technicznych.

4. Bramka płatnicza nie akceptuje kluczowych metod płatności 

 

Akceptowanie VISA, MasterCard i American Express jest standardem, więc jest to naprawdę konieczne, jeśli dbasz o swoich klientów. Czasami lepszym rozwiązaniem są bramki płatnicze obsługujące lokalne typy kart kredytowych. Powinieneś wiedzieć, skąd są twoi klienci i jakie metody płatności preferują, abyś mógł wybrać odpowiednią bramkę płatności. Powinieneś także pomyśleć o powtarzających się płatnościach. Jeśli twoja firma ma taką potrzebę, znajdź system, który będzie przechowywał szczegóły kart kredytowych klientów i pozwoli ci regularnie automatycznie pobierać należność z ich kont. Ponadto,  należy znaleźć bramkę z obsługą wielu walut. Ma to kluczowe znaczenie, szczególnie gdy chcesz prowadzić swoją firmę globalnie. Klienci najczęściej chcą płacić w walucie krajowej i nie chcą spędzać czasu na obliczaniu, ile trzeba zapłacić. Interfejs z wieloma językami to również świetny pomysł. Nawet jeśli nie potrzebujesz płatności międzynarodowych teraz, być może staną się konieczne w przyszłości.

5. Formularz płatności wygląda nieatrakcyjnie

 

Bramki płatnicze z narzędziami dostosowania do klienta, zarządzania i śledzenia pomagają zrozumieć, co najlepiej działa w przypadku twojej firmy. Prowadzisz firmę, więc oczywiste jest, że nie chcesz spędzać czasu zastanawiając się, co dzieje się z płatnościami czy danymi klientów. Wybierz więc dostawcę bramki z rozwiązaniami najbezpieczniejszymi i efektywnymi kosztowo, jednocześnie ułatwiającymi klientom korzystanie z niej. Przyjazna dla użytkownika bramka płatnicza to doskonałe narzędzie do budowania zaufania i zwiększenia konwersji w twoim sklepie.

Upewnij się, że klienci wypełniają tylko tyle pól w formularzu, ile jest konieczne, i że wygląda to profesjonalnie i pasuje do twojej strony. Wielu dostawców oferuje formularze płatności z możliwością dostosowania. Są świetne, ponieważ można zmienić wygląd formularza w kilka minut. Bardzo korzystne jest jeśli wybrany system pozwala przetworzyć płatności bez przekierowywania klientów na inne strony. Utrzymanie klientów na Twojej stronie sprawia, że proces płatności jest dla nich prostszy i wygodniejszy, a także przyczynia się do zwiększenia współczynnika konwersji. Niezależnie od tego, jak dobrze zaprojektowany jest Twój sklep internetowy, sukces zależy ostatecznie od tego, jak łatwo klient może dokonać zakupu. 

6. Niski poziom bezpieczeństwa 

 

Bezpieczeństwo cyfrowe to nie tylko gorący temat, ale bezwzględny wymóg w przypadku płatności online. Zapytaj dostawcę usług płatniczych o szyfrowanie danych, certyfikaty VeriSign SSL i weryfikację CVV2 oraz wszelkie dodatkowe algorytmy szyfrowania zapewniające ochronę danych twoich klientów. Chodzi nie tylko o bezpieczeństwo twojego konta, ale także o bezpieczeństwo twoich klientów i ich danych finansowych. Technologia tokenów może zapewnić dodatkowy poziom bezpieczeństwa. Za pomocą tokenów cyfry kart kredytowych są zastępowane ciągiem bezsensownych numerów, co uniemożliwia ich użycie przez oszustów, którzy próbują wykorzystać je po włamaniu się do twojego systemu. Ta technologia może zaoszczędzić wielu kłopotów i chronić twoich stałych klientów przed nadużyciem ich kart.

Zweryfikuj dostawcę płatności pod względem spełniania najbardziej surowych wymogów bezpieczeństwa, znanych jako PCI Level 1. Potwierdzają one, że nie tylko technologia platformy jest bezpieczna, ale również cała organizacja z pracującymi w niej ludźmi jest w pełni świadoma czynników ryzyka związanych z przetwarzaniem płatności i jest w stanie działać szybko dzięki odpowiednim procedurom zapobiegania występowaniu nieprawidłowości. Oto niewielka lista rzeczy, których nie chcesz: 

  • brak elastyczności instalacji 
  • brak przejrzystości 
  • długie i skomplikowane procesy integracji technicznej 
  • długotrwały proces tworzenia konta sprzedawcy 
  • słabe wsparcie klienta 
  • ukryte koszty

Jeśli rozwiązanie płatnicze, którego obecnie używasz, zawodzi w większości z wymienionych punktów, przerzuć się na procesor, który lepiej odpowie na twoje potrzeby. Wdrożenie odpowiedniego rozwiązania płatniczego w witrynie e-commerce to wygodny sposób przetwarzania płatności klientów, niezależnie od tego, czy prowadzisz małą czy dużą firmę. Wybierając bramę płatniczą trzeba uniknąć tylu błędów ilu da się uniknąć. To może być trudne, ale nie niemożliwe.

Wybierz bramkę płatniczą bez przekierowań i zezwalaj klientom na płacenie bezpośrednio w witrynie. Jest to najbardziej wygodny sposób, zwłaszcza przy zakupie produktów przez urządzenia mobilne. Przenosząc klientów do innych witryn (zupełnie odmiennych od Twojej) nie dziw się, kiedy niektórzy z nich nie zakończą transakcji. Klientom trzeba dać płynny przepływ przez proces kasowy i pozwolić kupować z łatwością.

Przeczytaj także jak ułatwić proces płatności w sklepie internetowym


Od bezstresowej logistyki już tylko dwa kliknięcia!

Sprawdź na przykładzie swojej firmy czy usługa fulfillment jest dla Ciebie oraz ile może zaoszczędzić Twoja firma.

Skontaktuj się z nami i weź udział w bezpłatnej konsultacji.

Zapisz się do newslettera

Otrzymuj aktualizacje i ucz się od najlepszych

Zobacz inne wpisy

BLOG

Wpływ social proof na decyzje zakupowe konsumentów

Społeczny dowód słuszności (social proof) to jedna z sześciu zasad wywierania wpływu wyodrębniona przez Roberto Cialdiniego. Dowody społeczne to zjawisko psychologiczne, w którym ludzie przyjmują, że działania innych osób są poprawne i zaczynamy te zachowania naśladować.

Chcesz poznać naszą ofertę? Skontaktuj się z nami!