Jak obniżyć koszt magazynu i wysyłki
Żeby zarabiać więcej, musimy wydawać mniej. To jest oczywiste, ale w czasach kryzysu ograniczanie kosztów nabiera jeszcze większego znaczenia. Logistyka jest jednym z tych elementów, od których powinniśmy zacząć. Magazynowanie i realizacja wysyłek to duża część sprzedaży internetowej, a więc ma ogromny potencjał do poprawy rentowności sklepu.
1. Zmień przewoźnika
Najlepszym rozwiązaniem jest systematyczne monitorowanie ofert innych firm. Twój obecny dostawca może oferować wyższe stawki niż jego konkurenci, więc warto renegocjować umowę lub zmienić przewoźnika. Dodatkowo nowi dostawcy mogą dorzucić kilka gratisów na start, w postaci materiałów operacyjnych takich jak folie, koperty kurierskie czy foliopaki.
2. Zoptymalizuj transport
Optymalizacja transportu to kolejny sposób na obniżenie kosztów i zyskanie oszczędności. Spróbuj dogadać się z Twoim przewoźnikiem i przekazuj kurierowi dużą liczbę paczek za jednym razem. Grupowanie zamówień to prosty sposób, który pomoże zaoszczędzić na kosztach usługi logistycznej. Co więcej, przesyłanie paczek nadgabarytowych generuje największe koszty, dlatego też staraj się unikać tego typu wysyłek.
3. Dostosuj opakowanie oraz jego ilość
Zastanów się czy opakowania, których używasz do wysyłki swoich produktów są odpowiednie. Jak wiadomo, im większe opakowania tym bardziej kosztowne, dlatego opakowania powinny być dobrane do rodzaju produktu. Opakowania powinny być jak najmniejsze, tak aby produkty zajmowały jak najmniej powierzchni transportowej i magazynowej. System przechowywania towarów na magazynie ma ogromne znaczenie w kontekście finansów. Może się okazać, że opakowania, które dostarcza producent można wykorzystać po odpowiednim zabezpieczeniu. W ten sposób, zmniejszysz ilość kupowanych opakowań i dodatkowo zadbasz o naszą planetę 🙂
4. Nie marnuj swojego potencjału
Jeśli Twój magazyn nie jest w pełni wykorzystywany i posiadasz dużo wolnej przestrzeni, to może warto rozważyć zmianę na mniejszy magazyn? Maksymalne wykorzystanie przestrzeni magazynowej to bardzo istotny czynnik, gdy prowadzisz swój sklep internetowy i posiadasz własny magazyn. To pomoże Ci, w dużym stopniu obniżyć koszty eksploatacji (np. energii elektrycznej) oraz wydatki na najmem lokalu. Co więcej, warto pamiętać o regularnym przeglądzie maszyn oraz urządzeń, które znajdują się na powierzchni magazynowej. Awaria jednego z istotnych sprzętów może spowodować spore utrudnienia w funkcjonowaniu magazynu, a co za tym idzie duże straty finansowe.
5. Zautomatyzuj procesy dzięki rozwiązaniom IT
Należy pamiętać, że optymalizacja procesów na magazynie pomoże Ci zaoszczędzić sporo czasu oraz pieniędzy. Dzięki rozwiązaniom IT takim jak oprogramowanie WMS (Warehouse Management System) zarządzanie magazynem będzie prostsze i dużo szybsze, a to oznacza, że zrealizujesz więcej wysyłek jednego dnia. Podobnie jest z platformą sprzedażową, której używasz. Zastanów się, ile czasu trwa przesyłanie informacji o nowym zamówieniu z platformy eCommerce do magazynu. Być może, wymiana informacji między Twoją platformą sprzedażową a magazynem jest zbyt czasochłonna i nieefektywna, w związku z czym tracisz sporo czasu i pieniędzy. Sprawny przepływ informacji jest ważny pod kątem czasu i procesu realizacji zamówienia.
6. Postaw na fulfillment
Zlecenie obsługi logistycznej innemu podmiotowi tzw. outsourcing usług logistycznych to kolejny świetny sposób na oszczędność czasu oraz pieniędzy zwłaszcza dla osób, które nie posiadają swoich magazynów. Dobrym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na jedną firmę zewnętrznej, która w ramach jednego systemu informatycznego będzie realizowała wszystkie procesy. Taki sprawny outsourcing logistyczny pomoże nam znaleźć oszczędności oraz gwarantuje zwiększenie efektywności w całym procesie logistycznym. Mindpack jako fulfillment oferuje pełną obsługę logistyczną (w tym obsługę zwrotów) Twoich zamówień w zakresie magazynowania i dystrybucji. Płacisz za każde zamówienie ustaloną stawkę i nie musisz się martwić zatrudnieniem dodatkowych pracowników, gdy nadchodzi peak sprzedażowy. Zapewniamy profesjonalne zaplecze magazynowe, dzięki któremu świadczymy usługi na najwyższym poziomie. Poza tym, mamy konkurencyjne stawki u operatorów ze względu na dużą ilość wysyłek, dlatego też warto zapoznać się z naszą ofertą.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak działa fulfillment i jakie przynosi korzyści, przeczytaj artykuł na ten temat.
Reasumując, istnieje kilka sposobów na zmniejszenie kosztów związanych z logistyką w prowadzeniu sklepu internetowego. Pamiętaj, że warto zacząć od prostego kroku jakim jest zmiana firmy kurierskiej, a następnie kolejno przyjrzeć się zaproponowanym przez nas rozwiązaniom. Zastosowanie tych kilku zmian może przyczynić się do większej rentowności Twojego biznesu bez dużego wysiłku. Mamy nadzieję, że nasze wskazówki okażą się przydatne i pomogą zdziałać cuda!
Od bezstresowej logistyki już tylko dwa kliknięcia!
Sprawdź na przykładzie swojej firmy czy usługa fulfillment jest dla Ciebie oraz ile może zaoszczędzić Twoja firma.
Skontaktuj się z nami i odbierz bezpłatną wycenę.