Zakupy internetowe już od lat są bardzo popularne wśród Polaków, ale szalejąca pandemia przyczyniła się do znacznego wzrostu sprzedaży w branży e commerce. Ze względu na lockdown kupujący przekonali się do zakupów online i pomimo, że lockdown się zakończył i sklepy stacjonarne zostały otwarte, przyzwyczajenia pozostały. To wpłynęło również na zmiany w oczekiwaniach i zachowaniach internetowych kupujących. Według Macieja Kroenke, partnera PwC, lidera zespołu Revenue Management w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
„Pandemia i przyspieszona digitalizacja zupełnie zmieniły obraz konsumenta oraz handlu. Ostatnie miesiące to przede wszystkim tysiące testów i innowacji firm walczących o klientów. Liderzy rynku przedefiniowali zarówno działania komercyjne, jak i przebieg kluczowych procesów, w efekcie zdobywając cenną wiedzę o tym, jak na nowo planować biznes. Przed nami nowa era e-handlu, gdzie liczą się zupełnie inne niż dotychczas wartości. Firmy, aby utrzymać bądź zdobyć przewagę konkurencyjną, będą musiały wykazać się dużą elastycznością i redefinicją starych przyzwyczajeń.”
A to oznacza, że właściciele sklepów internetowych muszą starać się jeszcze bardziej. Mimo, że e-zakupy zajmują tylko chwilkę, to cały proces przygotowania produktów do wysyłki jest kompleksowy i czasochłonny. Czym jest konfekcjonowanie towarów tzw. co packing towarów i dlaczego pełni tak ważną rolę? Dlaczego ostatnio wyszukiwarka Google ma zwiększoną liczbę zapytań na frazę – konfekcjonowanie co to? Dowiedz się!
Konfekcjonowanie produktów to nie tylko pakowanie produktów oraz ich odpowiednie zabezpieczenie, ale również sposób na wyróżnienie się wśród konkurencji. Jak wcześniej wspominaliśmy internetowi kupujący są coraz bardziej wymagający, dlatego też sklepy internetowe muszą się postarać, by zachęcić klientów do ponownych zakupów w swoim sklepie. Konfekcjonowanie wpływa nie tylko na zabezpieczenie przesyłki w trakcie transportu, ale również na atrakcyjność produktów, które znajdują się w środku. Co nazywamy konfekcjonowaniem? To po prostu pakowanie lub też przepakowywanie towarów w taki sposób, by nie wpłynąć na zmianę cech fizycznych danego towaru. Innymi słowy, poprzez konfekcjonowanie produktów dbamy również o tzw. efekt wow po otwarciu paczki przez zamawiającego.
Konfekcjonowanie produktów – przykłady
Zastanówmy się zatem jakie działania mogą korzystnie wpłynąć na wygląd pakowanych produktów oraz ich zabezpieczenie w transporcie. Tak naprawdę zakres świadczonych usług przez firmy logistyczne jest bardzo szeroki. Poniżej przedstawimy Wam kilka z nich.
- Etykietowanie produktów, które zawiera dodatkowe informacje, których nie ma na opakowaniu
- Perfumowanie paczki
- Dodawanie wszelkiego rodzaju darmowych próbek produktów lub gratisów w postaci np cukierków
- Dołączanie spersonalizowanych bilecików lub ulotek
- Nadawanie kodów kreskowych
- Owijanie produktu w specjalny papier np ekologiczny lub z logo firmy
- Pakowanie towarów w logowane opakowania
- Foliowanie towarów przy użyciu specjalistycznych maszyn
Kto zajmuje się konfekcjonowaniem towarów?
Jeśli zależy nam, aby konfekcjonowanie towarów, które odbywa się po części z wykorzystaniem maszyn było w pełni profesjonalne, to powinniśmy zlecić kompleksowe konfekcjonowanie towarów firmie zewnętrznej. Dlaczego? Po pierwsze, zewnętrzne firmy logistyczne posiadają do tego nowoczesne maszyny oraz odpowiednie zaplecze. Nie musisz inwestować w sprzęt, dodatkowych pracowników oraz przestrzeń do magazynowania towaru. Po drugie, w magazynach firm logistycznych procesy są po części zautomatyzowane, dzięki czemu nie tak łatwo o pomyłkę oraz dodatkowo, czas konfekcjonowania towaru jest krótszy, a co za tym idzie, więcej wysyłek może zostać zrealizowanych jednego dnia i w rezultacie czas transportu ulega skróceniu. Takie rozwiązanie pozwala właścicielom sklepów skupić się jedynie na sprzedaży towarów i oddelegować pozostałe usługi firmom zewnętrznym. Mindpack Fulfillment oferuje kompleksowe usługi logistyczne, w których skład wchodzi magazynowanie towarów, kompletacja zamówień, przygotowanie produktu do wysyłki (usługę konfekcjonowania zgodnie z wytycznymi klienta) oraz wysyłkę i obsługę zwrotów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Umów się na bezpłatną konsultację!
Co daje kompleksowe konfekcjonowanie?
Bezsprzecznie profesjonalne konfekcjonowanie towaru niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim, może dać nam przewagę konkurencyjną na rynku e commerce, a to w obecnych czasach jest szczególnie potrzebne. Zadowolenie i satysfakcja klienta jest bardzo istotna, bo to właśnie te czynniki mogą korzystnie wpłynąć na konwersję w sklepie online. Co więcej, zlecając usługi pakowania profesjonalistom mamy pewność, że przesyłka zostanie odpowiednio zabezpieczona na czas transportu i trafi do kupującego w idealnym stanie. Ponadto, czas realizacji zamówienia i wysyłki jest najczęściej krótszy niż w przypadku wykonywania tych czynności przez klienta, a to dlatego, że etykietowanie i przygotowanie produktów zawierających kody kreskowe znacznie przyspiesza proces realizacji dostawy. Dobrze wykonana usługa konfekcjonowania pozwala również zaistnieć w świadomości kupującego i zyskać lojalną bazę odbiorców, którzy wrócą do naszego sklepu by dokonać kolejnego zakupu. A przecież właśnie o to nam chodzi!
Podsumowanie
Konfekcjonowanie towarów to inaczej przepakowywanie produktów lub ich pakowanie, które zabezpiecza towar i jednocześnie wpływa na pozytywne doświadczenia estetyczne wywołane na zamawiających. Istnieje szereg sposobów konfekcjonowania począwszy od foliowania, etykietowania, pakowania produktu w specjalne opakowania i papier aż po perfumowanie i umieszczanie spersonalizowanych bilecików w paczce. Wszystkie te działania niosą wiele korzyści dla właścicieli sklepów internetowych, ponieważ wpływają na późniejszą sprzedaż oraz postrzeganie marki przez kupujących. Warto, zlecić usługę konfekcjonowanie towarów wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej, która zajmie się nie tylko przygotowaniem produktów do wysyłki, ale całym procesem obsługi logistycznej z magazynowaniem włącznie. To zapewni nam wykonanie usługi na najwyższym poziomie.
Od bezstresowej logistyki już tylko dwa kliknięcia!
Sprawdź na przykładzie swojej firmy czy usługa fulfillment jest dla Ciebie oraz ile może zaoszczędzić Twoja firma.
Skontaktuj się z nami i weź udział w bezpłatnej konsultacji.