Dla klientów ważne są również opcje i prosty proces dokonywania płatności. Właśnie to sprawdzają jako pierwsze, kiedy chcą kupić coś przez stronę internetową, więc musisz być świadomy mocy jaką to posiada. Koszty są jedną z najważniejszych rzeczy dla kupujących przez Internet, ponieważ zazwyczaj poszukują oni najniższych cen. Lubią też mieć wybór sposobu płatności, zapewnij więc klientom opcje, które preferują.
Różne metody płatności
Płatność kartą kredytową jest popularna, są jednak klienci, którzy preferują alternatywne sposoby, takie jak przelewy online tj. PayU, BLIK, Przelewy24, Imoje lub po prostu płatności kartą debetową. Im więcej opcji do wyboru klienci mogą znaleźć na twojej stronie, tym większe są szanse na zwiększenie współczynnika konwersji. Pamiętaj jednak, że co za dużo to niezdrowo. Jeśli po całym procesie zakupu okaże się, że klient nie może zapłacić (bo nie ma opcji płatności, której używa), prawdopodobnie kliknie przycisk wyjścia. 25% amerykańskich kupujących przez Internet zrezygnowało ze swojego koszyka, ponieważ nie mogli skorzystać ze swojej preferowanej opcji płatności. Ludzie lubią wybierać, i jeśli chodzi o płatność, mają różne oczekiwania. Dwie z najbardziej popularnych metod to płatności kartami kredytowymi i debetowymi, ale należy również zastanowić się nad zapewnieniem alternatyw.
Źródło: https://blendo.pl/pages/metody-platnosci
Odroczone płatności
Od jakiegoś czasu sklepy internetowe oferują również płatności odroczone np. Paypo, dzięki którym użytkownik może zamówić produkt bez konieczności płacenia w momencie jego zakupu. Znowu, nie wymaga to od użytkownika dużo czasu na wpisywanie danych, więc jest spora szansa, że nie porzuci koszyka. Płatność, w przypadku Paypo, jest odroczona aż o 30 dni! Po tym czasie, klient spłaca zamówienie w całości lub w kilku ratach. Takie rozwiązanie z pewnością zachęci internetowych kupujących do zakupów w Waszym sklepie.
Proste formularze płatności
Zwróć uwagę na liczbę etapów procesu kasowego. Im prostszy jest, tym lepiej dla klientów. Powinni wypełnić tylko tyle pól w formularzu, ile potrzeba. W miarę możliwości autouzupełniaj pola i pozwól klientom zakończyć transakcję w możliwie najkrótszym czasie.
Płatność bez przekierowania
Pracowałeś ciężko budując i promując stronę, nie wysyłaj więc swoich klientów na inne witryny – zwłaszcza w momencie gdy płacą za zakupy. Wybierz bramkę płatniczą, która pozwala klientom płacić bezpośrednio na twojej stronie, bez przekierowania.
Opcja płatności jednym kliknięciem
Wprowadzanie numeru karty kredytowej za każdym razem, gdy chcesz coś kupić (zwłaszcza przy częstych zakupach) może być przeszkodą. Pomyśl o klientach: jak wygodne byłoby płacić bez potrzeby wprowadzania informacji o karcie kredytowej? Mogą zapłacić jednym kliknięciem i mają więcej czasu na przeglądanie strony i szukanie innych rzeczy, które muszą mieć. To nie jest bajka – teraz możesz zintegrować bramę płatniczą w swojej witrynie z funkcjami „zapamiętaj mnie” lub 36 wstawkami cross-sellingowymi. Allegro wprowadziło opcję zapisania karty kredytowej lub debetowej, co umożliwia dokonanie zakupu jednym kliknięciem. Kupowanie rzeczy może być prostsze i szybsze i właśnie o to chodzi. Gdy dasz klientom możliwość zapamiętania danych ich kart kredytowych, to przy kolejnym zakupie jest o wiele łatwiej. Zobaczą wypełniony formularz, więc wystarczy tylko wpisać numer CVC i kliknąć przycisk.
Płatności za pośrednictwem urządzeń mobilnych
Coraz więcej klientów odwiedza sklepy internetowe na swoich inteligentnych urządzeniach. Pozwól im przeglądać produkty i płacić za nie za pomocą smartfonów lub tabletów. Płatność dokonana przy pomocy Apple Pay czy Google Pay jest niesamowicie wygodna dla użytkowników, bo nie wymaga od nich wpisywania swoich danych czy skomplikowanych kodów, a jedynie dwóch kliknięć!
Od bezstresowej logistyki już tylko dwa kliknięcia!
Sprawdź na przykładzie swojej firmy czy usługa fulfillment jest dla Ciebie oraz ile może zaoszczędzić Twoja firma.
Skontaktuj się z nami i weź udział w bezpłatnej konsultacji.